ע. המנכ"ל, איש של מספרים, אנשים ואופנוע ביקש להוציא את צוות המכירות אל העונה "הכי סיירת שיש".
אנחנו מכירים, ועכשיו הגעתי להתעדכן.
נכנסתי למרכז הלוגיסטי החדש ומולי מלגזן זריז מתמרן בין שדרות המדפים שמתרוממים לגובה.
"מכינים מקום לסחורת האביב", הסביר לי מנהל המכירות שהמתין לי.
עלינו לאולם התצוגה ושם קיבלתי את השוס.
מוצרים חדשניים, סיפורי לקוחות, הסבר על פלטפורמות הפצה חדשות, המקום שלהם בשוק. באמת וואוו!
חשתי אותו גאה על חלקו בהצלחה. ובתוכי זיהיתי תחושת Trust.
שיתפתי אותו, הוא חייך. אי אפשר שלא לסמוך על מי שעושה דרך כזאת, אמרתי לעצמי ושארתי תוהה:
- איך מוציאים את אנשי המכירות באותה תחושה שעלתה בי?
- איך מחדשים משהו לאנשי מכירות וותיקים?
- איך מחברים בין אנשים שכל אחד הוא פרש בודד?
עדיין לא היו לי תשובות אבל היה לי כיוון. דמיינתי ליבת Trust ומעגלים סביבה.
רציתי להמשיך לחשוב יחד עם המנכ"ל ומנהל המכירות.
ישבנו, הקשבתי, זה עדיין לא התבהר. ביקשתי לפגוש את אנשי המכירות.
ישבתי עם כל אחד מהם לשאלה אחת: ספר לי על הצלחה שלך.
לכל אחד מהם היה סיפור. אבל את כוונתי בתחקור רגע בו הצלחה פורצת – הם עדיין לא הכירו.
ידעתי שאוכל ללמד אותם לנתח חוויה כזאת יחד. כבר ראיתי שבכל אחד מהם יש מספיק סקרנות לשיעור הזה.
היה לי ברור שכך הם יכירו אחד את השני, ויראו שיש להם מה ללמוד אחד מהשני. וכך תתחיל להתפתח אווירת צוות.
המשכתי לסבב שיחות עם המנכ"ל ומנהל המכירות, לבניית סדר היום. סיכמנו שהמנכ"ל יציג את ספר המותג ויחבר את האנשים לשורשים ולחזון.
מנהל המכירות עדיין לא היה סגור איך בדיוק נכון לו לפתוח. עשינו שיחת הכנה נוספת, שם עלה סיפור החיה שמייצגת אותו, וסיפור התפתחותו בחברה.
שלחתי לאנשי המכירות שאלון כדי לוודא שכולנו מכוונים לחיזוק שיתוף הפעולה והקשר לארגון.
נפגשנו בבוקר הסדנה.
לאורך הצגת ספר המותג שנתן המנכ"ל הופיעה לי תחושת גאווה וזכות להיות שותף.
היה לי יותר ברור מהיכן צומחת בי תחושת ה Trust.
בסיום דבריו ביקשתי מכולם לשתף במה הם מרגישים. אבל איש לא ציין רגש!
עלו מילים דומות למושגים שהמנכ"ל השתמש בהן,
אבל רגש לא היה שם. שיתפתי ברגשות שעלו בי: גאווה, זכות לקחת חלק, ו – Trust
פתאום החלו לעלות מהם רגשות. היה לי ברור שהתחלנו לגעת בבסיס המשימה – "לצאת סיירת" זה קודם כל להרגיש.
המשכנו לסשן ניתוח הצלחות. עברתי אחד – אחד על אירוע שהוא בחר,
ויחד פרקנו אותו לחוליות קטנות.
ההזמנה להתבוננות איטית הראתה יכולות כמו מסירות ללקוח, ארגון תצוגה מתוך הקפדה אסטטית, נחישות להוביל עיסקה.
לכל אחד גישה ייחודית לאותה עבודת "מכירות".
בתהליך הכנה קצר וסדנה של חצי יום, עמדנו במשימה בכבוד, עם תיאבון של כולם לעוד.
כמה תובנות על דרך העבודה שלי בתהליך מכונן מיינדסט לבניית Trust
- אני חייב להתחיל בהקשבה לניסוח הגבוה והמשמעותי ביותר של מי שעומד בראש למטרות.
- עלי להכיר ולהרגיש את מה אנשים זקוקים כדי להצליח.
- נדרש תהליך קצר של היכרות, לבניית אמון ראשוני ממוקד בהכרת הצלחות אישיות.
- סדר היום מבחינת התכנים של הארגון והדינמיקה צריך להיות מוגדר במשותף.
מוכנים להתניע תהליך שכזה אצלכם? דברו איתי.